MEDRI 2025: Središnji regionalni forum o budućnosti visokoškolskog medicinskog obrazovanja

01.12.2025.

Više od 500 sudionika iz Hrvatske, Slovenije, BiH, SAD-a i Australije okupilo se od 27. do 29. studenoga 2025. u Opatiji na međunarodnoj konferenciji MEDRI 2025 – Second International Conference on Teaching and Learning in Medical Education. U sklopu konferencije održan je radni sastanak dekana medicinskih fakulteta iz Rijeke, Zagreba, Splita, Osijeka, Maribora i Mostara na kojemu je dogovoreno osnivanje regionalne mreže medicinskih fakulteta s ciljem trajne suradnje, prijave zajedničkih europskih projekata i organizacije sljedeće konferencije MEDRI 2027. Uz konferenciju je održan i studentski simpozij Second International Student Symposium on Future Doctors Educating the World koji je okupio studente šest fakulteta uz potporu više od 25 studentskih udruga i organizacija.

MEDRI 2025 održan je povodom 70. obljetnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i jedini je stručni i znanstveni skup u regiji posvećen budućnosti visokoškolskog medicinskog obrazovanja. Konferencija je otvorila ključna pitanja digitalne transformacije, obrazovanja nastavnika i budućnosti visokoškolskih medicinskih institucija.

Organizatori konferencije su Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska liječnička komora, Hrvatski liječnički zbor, Medicinski fakulteti Sveučilišta u Mariboru i Mostaru, Klinički bolnički centar Rijeka i Sveučilište u Rijeci, pokrovitelji su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih te Ministarstvo zdravstva, a konferenciji je potporu iskazalo više od 20 partnerskih institucija i organizacija.

Tijekom tri dana trajanja konferencije održano je 27 sekcija, 90 predavanja, 12 radionica, 10 panela, 3 satelitska simpozija i 2 tečaja na kojima je sudjelovalo 144 predavača. Posebna gošća bila je profesorica Lynn Monrouxe sa Sveučilišta u Sydneyu, vodeća stručnjakinja u istraživanjima o medicinskoj edukaciji i urednica prestižnih znanstvenih časopisa Frontiers in Medicine i Medical Education. Na panel raspravama su posebno istaknuti nedostatak podrške nastavnicima u digitalnoj transformaciji edukacije, važnost profesionalnog razvoja nastavnika te potreba za akreditacijom medicinskih fakulteta prema standardima World Federation for Medical Education. Kao jedan od vodećih primjera podrške nastavnicima, predstavljeno je i sedam multimedijalnih obrazovnih izdanja Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija Medicinskog fakulteta u Rijeci.

Na konferenciji su sudjelovali i dužnosnici Hrvatske liječničke komore. Predsjednik HLK-a doc. Krešimir Luetić održao je predavanje o specijalističkom usavršavanju te o rezultatima dva vala longitudinalnih anketnih istraživanja koje je u sklopu Studije hrvatskog liječništva provela Hrvatska liječnička komora 2022. i 2024., a istraživanja su uključivala i specijalizante. Kako su ankete pokazale, postojeći sustav specijalizacija je nezadovoljavajući i zastario, a liječnici smatraju da kroz njega ne dobivaju potrebnu razinu znanja i vještina. Specijalizanti su uslijed prevelikog radnog opterećenja kronično iscrpljeni jer unatoč značajno povećanom radnom naporu, svaki drugi liječnik ne stiže sve radne obveze obaviti unutar radnog vremena i nezadovoljan je s vremenom koje ima na raspolaganju za pacijente. Dubinu razočaranja današnjih specijalizanata najbolje ocrtava poražavajući podatak da bi medicinu ponovno studirao tek svaki treći specijalizant (36 %) što je značajan pad u odnosu na 2022. kada je to tvrdio svaki drugi specijalizant (49 %).

U panel diskusiji o trendovima u digitalnom izdavaštvu, predstavnik HLK-a dr. Marko Dragić predstavio je HeMED, besplatnu digitalnu platformu za medicinsku edukaciju koja sadrži hrvatske prijevode najnovijih izdanja inozemnih medicinskih knjiga te relevantne, pouzdane i vjerodostojne medicinske informacije. Posebna vrijednost HeMED-a ogleda se u interaktivnoj povezanosti medicinskih knjiga i priručnika s bazom lijekova HALMED-a te kontinuirano ažuriranom listom lijekova HZZO-a. Na HeMED-u je dostupno i prvo hrvatsko izdanje 1400 stranica velikog sveučilišnog udžbenika "Interna medicina" autora Damira Mihića, Jure Mirata, Aleksandra Včeva i suradnika. HeMED je jedinstveni projekt, dostupan liječnicima, studentima i građanstvu, a cilj mu je unaprijediti trajnu medicinsku izobrazbu liječnika i istovremeno poboljšati zdravstvenu pismenost građana.

Uz konferenciju je održan i trodnevni studentski simpozij Second International Student Symposium on Future Doctors Educating the World, u organizaciji Studentskog zbora Medicinskog fakulteta u Rijeci, Fakultetskog odbora svih studenata Medicinskog fakulteta u Rijeci, Međunarodne udruge studenata medicine Hrvatska – CroMSIC, Studentskog zbora Medicinskog fakulteta u Mariboru, Studentskog zbora Medicinskog fakulteta u Mostaru i Medicinskog fakulteta Hrvatskog katoličkog sveučilišta, uz potporu više od 20 studentskih udruga i organizacija.

Kao zaključak ovogodišnje konferencije, dekan riječkog Medicinskog fakulteta prof. dr. sc. Goran Hauser je istaknuo da je konferencija jasno pokazala da zajednička vizija i suradnja omogućuju ozbiljan iskorak u kvaliteti i međunarodnoj prepoznatljivosti visokog obrazovanja.


vrh stranice